Reklama w wyszukiwarkach internetowych pozwala na uzyskanie bardzo dobrych efektów bez potrzeby ponoszenia wysokich kosztów. Jedną z najpopularniejszych metod e-marketingowych tego typu jest SEO, czyli optymalizacja i pozycjonowanie strony WWW. Czy warto zainwestować w taką reklamę?
Z wyszukiwarki internetowej Google korzystamy najczęściej każdego dnia. Dzięki niej możemy poszukiwać informacji niemalże na każdy temat, także dotyczących różnych produktów czy usług, które są nam potrzebne. W związku z tym firmy chętnie decydują się na marketing w wyszukiwarkach internetowych, ponieważ już na tym wstępnym etapie mogą pozyskać wielu nowych klientów.
Tutaj najczęściej wybór pada na SEO, czyli na reklamę służącą do optymalizacji i pozycjonowania strony internetowej. Czym dokładnie jest SEO i jakie daje efekty?
SEO – Search Engine Optimization
To jedna z najbardziej popularnych metod w marketingu internetowym. SEO, po angielsku Search Engine Optimization, to inaczej określenie optymalizacji i pozycjonowania strony WWW, które polega na działaniach prowadzonych na stronie internetowej i poza nią.
Strona jest odpowiednio modyfikowana, tworzone są treści promujące, które są potem umieszczane w sieci. Mają one na celu poprawę popularności serwisu oraz pozyskanie linków, co w konsekwencji prowadzi do podwyższenia pozycji adresu strony WWW w wynikach wyszukiwania. W związku z tym internauta nie widzi samej reklamy, ale tylko jej efekt – lepszą pozycję strony, która jest wtedy częściej odwiedzana.
Inwestycja na dłużej
SEO to długofalowe działanie, które prowadzone jest najczęściej stale. Efekty można zauważyć wówczas dopiero po paru tygodniach, a nawet miesiącach. W związku z tym reklamodawcy decydujący się na SEO muszą liczyć się z regularnymi, ale też niewysokimi wydatkami.
Rozliczenie najczęściej odbywa się na podstawie efektów, czyli płaci się za reklamę tylko wtedy, gdy strona osiągnie i utrzyma dobrą pozycję. To korzystna dla klientów forma rozliczenia, ponieważ nie trzeba wtedy płacić za nieefektywną promocję.
Jak zacząć promocję SEO?
Zaleca się rozpoczęcie działań w zakresie SEO już na początkowym etapie działania strony firmowej czy sklepu internetowego. Im szybciej zaczniemy, tym szybciej będziemy mogli liczyć na odpowiednie rezultaty z tego typu reklamy.
W sieci możemy znaleźć już teraz pełną gamę agencji e-marketingowych, które specjalizują się w SEO. Ich pracownicy będą mogli wtedy zapewnić nam kompleksowe wsparcie, które będzie polegało na przeprowadzeniu audytu strony internetowej, na zaprojektowaniu działań SEO oraz na ich prowadzeniu oraz raportowaniu wyników.